Zemljevid poti

1. S parkirišča krenemo po kolesarski stezi pod avtocesto, preko lokalnih cest s semaforjem in naravnost naprej med pokopališčem in kletjo Vinakoper po klancu navzgor. Zavijemo levo na vrh Škocjanskega griča in se rahlo spustimo naravnost do glavne ceste.
  2. Zavijemo desno in na naslednjem razcepu naravnost po asfaltu približno 300 m naprej, spet se vključimo na glavno cesto in jo po 300 m takoj za šolo in gostilno zapustimo proti desni. Rahlo se vzpnemo čez griček in na naslednjem razcepu zavijemo levo (smerna tabla Bonini) rahlo navzdol, nato pa bolj strmo navzgor v Bonine.
  3. Spet ostro levo na razgleden greben in naprej naravnost med raztresenimi hišami vse do glavne ceste pod Sv. Antonom.
  4. Zavijemo desno navzgor v vas s trgovino in gostilno in 300 m za cerkvijo sv. Antona zavijemo desno do naslednjega križišča v Kavaličih*. Če želimo pot skrajšati na polovico, oziroma izpustiti zahtevnejši del po hribovitem terenu, lahko pot nadaljujemo naravnost do Marezig. Osnovna trasa pa zavije levo v smeri Loparja.
  5. Kratkemu spustu sledi daljši zmeren vzpon, ki nas pripelje v vas do etnološke zbirke »Hiša od Bardinca«, ki je zagotovo vredna ogleda.
  6. Nato pa naprej še zmerno navzgor do križišča z mogočnim hrastom, kjer se odpre obsežen razgled na vse strani.
  7. Zavijemo levo v Popetre (tabla Gračišče) in naprej v spustu do Trseka, ki čepi na strmem bregu nad zgornjim tokom reke Dragonje.
  8. Nato nas čaka bolj strm spust do potoka Dernarnika in vzpon v Truške ter mimo nekdanje šole na Kortini še 200 m naprej do križišča (kapelica, gostilna).
  9. Naravnost se pot spusti proti Marezigam, mi pa zavijemo levo med obsežnimi vinogradi, obdanimi s kamnitimi zidovi, navzdol na nekakšno sedlo, nato pa zmerno navzgor na dolgo, skoraj vodoravno sleme do ostrega desnega ovinka s pomnikom na ameriškega padalca Charlesa R. Doghertyja in naprej mimo zanimive naravne skulpture »ovce« v Boršt.
  10. Tukaj zavijemo desno navzdol do odcepa za Glem ter spet desno, na trenutke precej strmem spustu dosežemo dno doline na mostu čez Rokavo. Čaka nas še kratek, zmerno strm vzpon na križišče (sedlo) v Babiče in naprej desno v Marezige, osrčje Dežele refoška. Tu si ob lepem razgledu proti morju lahko oddahnemo, saj je pravih vzponov konec in nas čaka le še povratek v Koper.
  11. Zapeljemo se naprej do cerkve sv. Križa, tu pa levo mimo šole navzdol v Montinjan in naprej v Vanganel, kjer je strmega spusta konec.
  12. Zavijemo desno mimo gostilne in naprej do šole s spomenikom padlim borcem, kjer gremo levo in nadaljujemo po dolini vse do Škocjana. Mimo kleti Vinakoper se spustimo do podvoza pod avtocesto, in že smo na železniški postaji, izhodišču našega potepa.