Mestna občina Koper na podlagi določil Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18 in sl.- v nadaljnjem besedilu: ZSPDSLS-1), Uredbe o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 31/18 – v nadaljevanju Uredba) in Odloka o posebni rabi javnih površin v Mestni občini Koper (Uradni list RS, št. 10/25), objavlja naslednjo
JAVNO DRAŽBO
za oddajo javne površine
Mestne občine Koper v posebno rabo
1. IME IN SEDEŽ ORGANIZATORJA JAVNE DRAŽBE
Mestna občina Koper, Verdijeva ulica 10, 6000 Koper, matična številka 5874424000, ID številka za DDV: SI 40016803.
Za izvedbo predmetne javne dražbe je s sklepom župana Mestne občine Koper imenovana komisija.
2. PREDMET ODDAJE V UPORABO IN OBDOBJE, ZA KATEREGA SE ODDAJA V UPORABO
Predmet oddaje v uporabo so naslednje javne površine v lasti oz. v upravljanju Mestne občine Koper za leto 2025:
2.1. Predmet oddaje je posebna uporaba javne površine, in sicer:
1. | SKLOP A: | 1 (ena) lokacija javne površine (največ 5m2) za prodajo kostanja na Pristaniški ulici v Kopru na parceli 1390 k.o. Koper |
2. | SKLOP B: | 1 (ena) lokacija javne površine (največ 5m2) za prodajo kostanja na Pristaniški ulici v Kopru na parceli 890/1 k.o. Koper |
3. | SKLOP C: | 1 (ena) lokacija javne površine (največ 15 m²) na parkirišču pri Stadionu za postavitev premičnega poslovnega objekta z gostinsko ponudbo na parceli s parc. št. 1502, k.o. Koper; |
4. | SKLOP D: | Postavitev kioska (Trafike) na Škofijah na parceli 1656/6 k.o. Škofije |
5. | SKLOP E | 19 (devetnajst) lokacij javne površine (točk za najem e-skirojev skupne površine 82m2) za izvajanje sistema izposoje e-skirojev. |
V nadaljevanju javne dražbe se za vso opredeljeno javno površino uporablja izraz javna površina. Mikrolokacije javne površine, ki so predmet oddaje v posebno uporabo, so razvidne v prilogi številka II. javnega razpisa.
Za posebno uporabo javne površine v sklopih od A do E je treba plačati letno uporabnino s pripadajočo občinsko takso za uporabo javne površine in varščino, kot jo opredeljuje točka 4.3. javnega razpisa.
2.2. IZKLICNA VIŠINA LETNE UPORABNINE ZNAŠA :
1. | SKLOP A: | najmanj 817,50 EUR brez DDV |
2. | SKLOP B: | najmanj 817,50 EUR brez DDV |
3. | SKLOP C: | najmanj 5.475,00 EUR brez DDV |
4. | SKLOP D: | najmanj 3.650,00 EUR brez DDV |
5. | SKLOP E | Najmanj 5.746,56 EUR brez DDV |
Navedena izklicna cena ne vključuje 22 % davka na dodano vrednost, ki ga plača prijavitelj.
2.3 NAJNIŽJI ZNESEK VIŠANJA
Najnižji znesek višanja uporabnine za predmet javne dražbe znaša:
- SKLOP A in B 100,00 EUR
- SKLOP C, D in E 500,00 EUR
Mestna občina Koper zagotavlja izbranemu prijavitelju:
- del javne površine na posamezni lokaciji v velikosti, kot je navedena v posameznem sklopu,
Priklop na elektriko in vodo nista predvidena in si jih izbrani dražitelj mora zagotoviti sam.
Dodatna oprema za dodatni prodajni program je v domeni posameznega prijavitelja in ne Mestne občina Koper. Za postavitev dodatne opreme na javni površini (največ 10m2) mora izbrani prijavitelj predhodno pridobiti dovoljenje pristojnega urada Mestne občina Koper ter poravnati predpisano upravno in občinsko takso. Brez pridobitve predpisanih dovoljenj izbrani prijavitelj ne sme uporabljati dodatne javne površine.
Dovoljena je postavitev dodatne opreme, kot so senčniki (le ti morajo biti v bež barvi), koši za smeti, lična stojala…, po prehodni odobritvi odgovorne osebe Mestne občina Koper po pogodbi.
Postavitev miz in stolov ter drugih večjih predmetov na dodeljeni javni površini NI dovoljena.
Mestna občina Koper lahko naroči izbranemu prijavitelju odstranitev vseh postavljenih konstrukcij in opreme na javni površini, na kateri je bila pridobljena posebna pravica uporabe in izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo to nemudoma (storil) odstranil ter vzpostavil prejšnje stanje. Če tega ne stori, bo Mestna občina Koper naročila odstranitev na stroške izbranega prijavitelja. Nedovoljena postavitev dodatnih predmetov na javni površini je lahko razlog za prekinitev pogodbe.
V primeru, da postavljena oprema izbranega prijavitelja ovira izvedbo posameznih prireditev na dodeljeni javni površini, mora izbrani prijavitelj le to za čas prireditev na lastne stroške odstraniti.
Mestna občina Koper si pridržuje pravico, da izbranemu prijavitelju spremeni lokacijo dodeljenega prodajnega mesta kadarkoli v času trajanja pogodbe. V tem primeru izbrani prijavitelj ni upravičen do vračila že plačane uporabnine, niti do varščine.
3. PREDMET PONUDBE NA PRODAJNIH MESTIH, OBDOBJE IN URNIK OBRATOVANJA
- Predmet ponudbe
Javna površina se oddaja v posebno uporabo za ponujanje/izvajanje naslednjih izdelkov in/ali storitev:
- Javna površina opredeljena v SKLOPU A:
- prodaja pečenih kostanjev
- Javna površina opredeljena v SKLOPU B:
- prodaja pečenih kostanjev
- Javna površina opredeljena v SKLOPU C:
- specializirana gostinska ponudba v samostojnem premičnem poslovnem objektu, ki zajema ponudbo: sladoledi, sadni sokovi, sadne kupe, gastronomski izdelki v embalaži ipd. – ni dovoljena gostinska ponudba, ki zahteva termično pripravo ali obdelavo živil (kot npr. ponudba pic, burekov, palačink, ipd.)
- Javna površina opredeljena v SKLOPU D:
– Postavitev kioska (Trafike) na Škofijah na parceli 1656/6 k.o. Škofije.
- Javna površina opredeljena v SKLOPU E:
– postavitev električnih skirojev na dodeljenih lokacijah v mestnem jedru:
- Trg Brolo, na parceli 640 k.o. 2605 Koper, in sicer neposredno ob fasadi sakralnega objekta, v izmeri 4 m2;
- Ukmarjev trg, na parceli 21/2 k.o. 2605 Koper, in sicer neposredno ob električnih omaricah, v izmeri 4 m2;
- Kopališko nabrežje (Severna obvoznica), na parceli 14 k.o. 2605 Koper, in sicer ob dvigalu, v izmeri 4 m2;
- Kopališko nabrežje (Severna obvoznica), na parceli 276/3 k.o. 2605 Koper, in sicer na delu pločnika ob urejenem parkirišču pri Sv. Ani, v izmeri 4 m2;
- parkirišče za Mestno tržnico, na parceli 1394/1 k.o. 2605 Koper, pri zapornicah ob krožnem križišču, v izmeri 10 m2;
- ploščad pri nekdanjem SDK, na parceli 1600/1 k.o. 2605 Koper, v izmeri 4 m2;
- Vojkovo nabrežje, na parceli 1305/1 k.o. 2605 Koper ob avtobusni postaji »Kosovelov trg«, v izmeri 4 m2;
- ploščad ob garažni hiši P+R SONCE, na parceli 1567/33 k.o. 2605 Koper, v izmeri 4 m2;
- pločnik na Ljubljanski cesti, na parceli 1439/8 k.o. 2605 Koper, in sicer neposredno na avtobusni postaji ob parkirišču za stadionom, v izmeri 4 m2;
- del parcele 1423/4 k.o. 2605 Koper, in sicer neposredno objektu ARENA Bonifika, v izmeri 4 m2;
- urejeno parkirišče v Mandraču v Semedeli, na parceli 4580/15 k.o. 2606 Semedela, v izmeri 4 m2;
- pločnik na Tomšičevi ulici, na parceli 452/1 k.o. 2606 Semedela, in sicer ob vstopu na nadvoz čez avtocesto, v izmeri 4 m2;
- mostiček ob glavni avtobusni postaji, na parceli 1464/24 k.o 2605 Koper, v izmeri 4 m2;
- Žusterna, na parceli 4580/8 k.o. 2606 Semedela, in sicer pred vhodom na kopališče Žusterna, v izmeri 4 m2;
- del Krožne ceste, ki se navezuje na Istrsko cesto in na cesto Koper- Izola na parceli 4580/2 k.o. 2606 Semedela, v izmeri 4 m2;
- Ulica 15. maja, na parceli 1552/1 k.o. 2606 Semedela, in sicer pred mostičkom čez Badaševico, v izmeri 4 m2;
- Šalara, na parceli 6484/4 k.o. 2606 Semedela, in sicer na krožišču pred Mercator trgovino, v izmeri 4 m2;
- parkirišče v Žusterni na parceli 6517/5 k.o. 2606 Semedela, in ob parkirišču za kolesa, v izmeri 4 m2;
- ob obalni cesti Koper-Izola na parceli 4580/5 k.o. 2606 Semedela v neposredni bližini »počivališča«, v izmeri 4 m2.
- Pričetek uporabe javne površine
Izbrani prijavitelj lahko začne z uporabo javne površine po sklenitvi pogodbe o uporabi prodajnega mesta, plačilu celotne uporabnine za tekoče leto.
Vsak izbrani prijavitelj si mora pred začetkom uporabe prodajnih mest zagotoviti vsa potrebna dovoljenja za zakonito obratovanje.
- Obdobje uporabe prodajnih mest in urnik obratovanja
Javne površine se oddajajo v uporabo od predvidoma od 15.10. 2025 do:
1. | SKLOP A: | 31.01.2026 |
2. | SKLOP B: | 31.01.2026 |
3. | SKLOP C: | 15.10.2027 |
4. | SKLOP D: | 15.10.2030 |
5. | SKLOP E: | 15.10.2027 |
4. POGOJI ZA UDELEŽBO V POSTOPKU JAVNEGA RAZPISA
4.1. Pogoj za prijavo na javni razpis:
Prijavitelj mora biti registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet javnega razpisa.
Na javnem razpisu ne morejo sodelovati povezane osebe v smislu 51. člena Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS št. 11/18 in spremembe) ter 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
Prijavitelj mora imeti na dan prijave na javni razpis poravnane vse terjatve do Mestne občina Koper.
4.2 Omejitve
Prijavitelj se lahko prijavi za pridobitev pravice posebne rabe le za eno javno površino, izmed tistih, ki so opredeljene v SKLOPIH C, D in E. Omejitev ne velja za javne površine, ki so opredeljene v SKLOPIH A in B.
Komisija ne bo upoštevala ponudbe, ki jo bo na Javni razpis oddal ponudnik (pravna ali fizična oseba), ki ima na dan roka za oddajo ponudbe do Mestne občina Koper neporavnane finančne obveznosti. Ta omejitev velja tudi za ponudnike (pravne in fizične osebe) in njihove zakonite zastopnike, ki so v kakršnikoli statusni ali lastniški povezavi s fizično ali pravno osebo in/ali zakonitim zastopnikom pravne osebe, ki ima do Mestne občina Koper neporavnane finančne obveznosti.
4.3 Varščina
- Zainteresirani prijavitelji morajo do izteka roka za oddajo prijav vplačati varščino, ki znaša 10% izklicne višine uporabnine za posamezno lokacijo , kar znese (varščina je prosta davka):
- SKLOP A in B 81,75 EUR
- SKLOP C 547,00 EUR
- SKLOP D 365,00 EUR
- SKLOP E 574,66 EUR
Varščina se plača na podračun Mestne občine Koper številka SI56 01250-0100005794, z navedbo »Plačilo varščine za posebno rabo javne površine v Kopru SKLOP ___ in navedbo imena in priimka oziroma naziva ponudnika«, z obvezno navedbo modela 00 in sklicne številke 2010301.
- Izbranim prijaviteljem se vplačana varščina šteje kot garancija za dobro izvedbo prijavljenih storitev in kot garancija za resnost ponudbe. Varščina se jim vrne na TRR najkasneje 30. dan po poteku veljavnosti pogodbe.
- Če izbrani prijavitelj ne bi sklenil pogodbe v roku, ki mu ga določi odgovorna oseba Mestne občina Koper, le-ta ni upravičen do vračila vplačane varščine. Mestna občina Koper si zadrži vplačano varščino.
- Prijaviteljem, ki niso uspeli v postopku javnega razpisa, se varščina vrne brez obresti v roku 30 dni po podpisu pogodbe z zadnjim izbranim prijaviteljem.
- Pogoji, ki morajo biti izpolnjeni ob poteku pogodbe, da se izbranemu prijavitelju prodajnega mesta vrne neobrestovana in nerevalorizirana varščina, so:
- podpis zapisnika o prevzemu javne površine s strani Mestne občina Koper,
- javna površina mora biti vrnjena v istem ali boljšem stanju, kot je bila prevzeta,
- prijavitelj je ponujal ponudbo, navedeno v prijavi (če prijavitelj ni ponujal ponudbe, na podlagi katere mu je bilo dodeljeno prodajno mesto, ni upravičen do vračila varščine),
- poravnane uporabnine, obračunane na podlagi izstavljenega računa s strani Mestne občina Koper (v nasprotnem primeru se vplačana varščina poračuna z odprtimi postavkami).
5. NAČIN IN ROK PLAČILA UPORABNINE
5.1 Uporabnina se plača za vsako leto posebej in sicer :
- za leto 2025 se uporabnina plača 15 dni od podpisa pogodbe na podlagi izstavljenega računa;
- za vsa nadaljnja leta pa januarja tekočega leta, na podlagi izstavljenega računa;
Pogodba, s katero bo dogovorjena posebna raba, bo sklenjena najkasneje v roku 5 (pet) delovnih dni od izvedbe javne dražbe.
6. DOKUMENTACIJA POTREBNA ZA VELJAVNOST PRIJAVE
- izpolnjen prijavni obrazec,
- izpisek iz poslovnega registra (AJPES), obrtno dovoljenje oz. priglasitveni list (slednje si lahko Mestna občina Koper pridobi sama),
- slikovno gradivo ponudbe prijavitelja,
- slikovno gradivo prodajne konstrukcije (v primeru prijave za javno površino, opredeljeno v SKLOPIH A, B IN C),
- potrdilo oziroma dokazilo o plačani varščini.
7. KRAJ IN ČAS JAVNE DRAŽBE
Med objavo razpisa o javni dražbi in izvedbo javne dražbe ne sme preteči manj kot 20 dni in ne več kot 60 dni, kot to določa 3. odstavek 50. člena ZSPDSLS-1.
Javna dražba za oddajo javne površine pod točko 2.1 se bo vršila dne 13.10.2025 ob 10.00 uri na Mestni občini Koper, Verdijeva ulica 10, 6000 Koper, v prostorih sejne sobe v pritličju Mestne občine Koper.
8. POGOJI ODDAJE JAVNE POVRŠINE V POSEBNO RABO
V skladu s 6. in 7. odstavkom 50. člena ZSPDSLS-1 na javni dražbi kot prijavitelji (dražitelji) ne morejo sodelovati člani komisije ter z njimi povezane osebe. Najugodnejši prijavitelj (dražitelj) bo moral pred sklenitvijo pogodbe podati pisno izjavo, da ni povezana oseba v skladu s 7. odstavkom 50. člena ZSPDSLS-1.
Pravico do posebne rabe javne površine bo pridobil prijavitelj (dražitelj), ki bo ponudil najvišjo ceno.
Najugodnejši prijavitelj (dražitelj) bo poleg ponujene uporabnine dolžan plačati še davek na dodano vrednost.
Uporabnik mora na lastne stroške sam pridobiti vsa dovoljenja, ki so po veljavni zakonodaji potrebna za opravljanje dejavnosti.
Za sklop E mora najugodnejši prijavitelj (dražitelj):
– označiti dodeljeni prostor, namenjen e-skirojem na svoje stroške, pod nadzorom upravljavca javnih površin;
– omejiti hitrosti vožnje električnih skirojev 20 kilometrov na uro, na ulicah starega mestnega jedra in določenih lokacijah (po navodilu organizatorja) pa bo hitrost omejena na 5 kilometrov na uro, prav tako onemogočiti vožnjo skozi mestne parke in ulice, kjer velja prepoved prometa za vsa vozila;
– obvezo dvakrat letno posredovati Mestni občini Koper statistične podatke o koriščenju e-skirojev na obrazcu, ki je sestavni del pogodbe;
Uporabnik mora javno površino in vplivno okolico okoli prodajnega mesta redno vzdrževati, skrbeti za stalno urejenost prodajnega mesta in njeno redno čiščenje. V primeru nastale škode na javni površini v času veljavnosti pogodbe, mora uporabnik na javni površini vzpostaviti prvotno stanje. V nasprotnem primeru ga vzpostavi pooblaščeni izvajalec, ki ga določi Mestna občina Koper, in sicer na stroške uporabnika. Prodajna mesta v sklopih A,B,C,in D in e skiroje v sklopu E po zaključku posebne rabe javne površine iz javne površine odstrani izbrani prijavitelj v roku 8 dni po prenehanju veljavnosti pogodbe. V kolikor izbrani prijavitelj v roku ne izprazni javne površine to naredi Mestna občina Koper na njegove stroške.
9. POGOJI ZA UDELEŽBO NA JAVNI DRAŽBI
Na javni dražbi lahko sodeluje domača ali tuja pravna ali fizična oseba, ki se pravočasno in pravilno prijavila na predpisanem obrazcu, ki je sestavni del tega razpisa (Priloga I), s tem da:
– predloži dokazilo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti iz razpisa, kar pomeni, da mora biti prijavitelj (dražitelj) najmanj tri (3) mesece pred objavo javne dražbe registriran za opravljanje dejavnosti peke in prodaje kostanja v uticah, šifra dejavnosti po Standardni klasifikaciji dejavnosti SKD 56.104 Začasni gostinski obrati, kot glavno dejavnost ali kot eno od stranskih dejavnosti,
– predloži izpisek iz poslovnega registra oziroma AJPES-a,
– plača varščino in predloži dokazilo o njenem plačilu in
- ima na dan prijave na razpis poravnane vse terjatve do Mestne občine Koper;
Organizator javne dražbe bo potrdil vse pravilne in pravočasne prijave.
Javna dražba se bo opravila v slovenskem jeziku.
10. ROK PRIJAVE NA JAVNO DRAŽBO
Prijavitelji morajo prijavo, z vso zahtevano dokumentacijo, vložiti osebno na vložišču Mestne občine Koper ali poslati po pošti na naslov: Mestna občina Koper, Verdijeva 10, 6000 Koper. Upoštevane bodo vse prijave, ki bodo prispele na sedež Mestne občine Koper do 09. 10. 2025 do 12.00 ure, ne glede na čas oddaje po pošti. Prijava, ki bo prispela oz. bo oddana po navedenem datumu in uri, ne bo obravnavana.
Prijave, ki ne bodo prejete pravočasno, bodo zavržene. Za prepozno se šteje prijava, ki ni bila oddana pravočasno.
Za nepopolno se šteje prijava, ki ne vsebuje vseh obveznih sestavin, ki jih zahteva javni razpis.
Prijava mora biti oddana v zaprti ovojnici z oznako »3502-345/2025 Ne odpiraj – prijava za posebno rabo javne površine v Kopru – SKLOP ___________« (navesti je potrebno za kateri sklop se oddaja prijava – A, B, C, D in E).
Opomba: na ovojnico je potrebno obvezno napisati SKLOP, za katerega se oddaja prijava.
Na hrbtni strani ovojnice mora biti naveden naziv in naslov prijavitelja.
11. DODATNE INFORMACIJE
Dodatne podrobnejše informacije v zvezi z razpisom javne dražbe in podatke o predmetnih javnih površinah dobijo interesenti na Mestni občini Koper, Urad za gospodarske javne službe, okolje in promet, pri Emini Korenika, na e-naslov: tajnistvo.UGJSOP@koper.si ali na telefonski št. 05 66 46 330, v času uradnih ur (ponedeljek in petek: 8.00 – 1200, sreda: 8.00 – 12.00 in 14.00 – 17.00).
12. DRUGI POGOJI IN PRAVILA JAVNE DRAŽBE
- Na javni dražbi uspe prijavitelj (dražitelj), ki ponudi najvišjo ceno.
- Javna dražba je končana, ko voditelj dražbe trikrat neuspešno ponovi isto najvišjo ponudbo.
- Ugovore proti dražbenemu postopku je mogoče podati, dokler ni končan zapisnik o poteku dražbe.
- Javno dražbo bo izvedla Komisija za oddajo javnih površin v posebno rabo, ki jo v skladu z 49. členom ZSPDSLS-1 imenuje predstojnik upravljavca (župan).
- Organizator in upravljavec javne dražbe lahko začeti postopek pridobitve pravice posebne rabe javne površine delno ali v celoti ustavi, kadarkoli do sklenitve pravnega posla brez obrazložitve in brez odškodninske odgovornosti, dolžan pa je vrniti vplačano varščino brez obresti.
Besedilo javne dražbe in prijavni obrazci so objavljeni na spletni strani Mestne občine Koper www.koper.si in v glavni pisarni Mestna občina Koper v času uradnih ur.